pondělí 17. března 2014

Mé zlozvyky

Zlozvyky určitě trápí každého z nás. Někdy děláme své zlozvyky běžně každý den, jindy jen v případě nějaké stresové situace.  Někdo kouří, někdo se cpe čokoládou, jiný si kouše nehty. Zlozvykem může být třeba i odkládání povinností na poslední chvíli nebo používání sprostých slov, je jich určitě spousta.

Jak už jsem psala, zažíváme teď moc hezké dny se štěňátky a dětmi. Díky hezkému počasí trávíme hodně času na zahradě, hrajeme si s dětmi, se štěňátky, Jari se učí zahradničit a užívá si nejen mě, ale i moje rodiče nebo mojí ségru. Ale každá mince má dvě strany a druhá strana mince nemusí být vždy tak pohodová jako ta první strana. Teď je druhou stranou mé mince hektičnost a stres – stres, abych to všechno stihla, abych zbytečně neodkládala činnosti na druhý den a nevalila před sebou nedodělané věci, stres z toho, abych vše zvládla tak, aby nikdo z nás nestrádal, stres z toho, abych stíhala i mé pravidelné aktivity (partnerský život, plavání, cvičení, trénink se psy, jógu, práci) a vše se netočilo pouze kolem štěňat.

Skvělý nejen na záděry.
A se stresem jdou ruku v ruce mé zlozvyky – kousání nehtů a zvýšená konzumace sladkého. Sladkosti jsou mým celoživotním problémem. Občas se prostě neumím ovládnout a jsem schopná do sebe v mžiku nacpat pytlík bonbonů a když jsem ve stresu, je to ještě horší. Kousání nehtů jsem byla schopná se po státnicích zbavit a pár let už mě to netrápilo. Je ale vidět, že to mám v sobě tak zakódované, že se k tomu ve vypjatých situacích podvědomě zase vracím. A tak mám teď prsty samou záděru, což vypadá vážně „skvěle“. Když se mi záděry zanítí, je to dost bolestivé, ale naštěstí vím, že BepanthenPlus mi s tímto problémem pomůže.

Bude to s nimi těžké loučení.
Období se štěňátky si moc užívám. Baví mě je pozorovat, jak rostou, jak se mění, jak se začínají projevovat v povahách. Baví mě po večerech přemýšlet, které štěňátko kam umístit, aby si nový majitel se štěňátkem vzájemně sedli. A vím, že až se nám za 2 týdny začnou stěhovat do nových domovů, že budu brečet a bude se mi po nich stýskat. Ale na druhou stranu se těším, že se zase aspoň na chvíli vrátíme do starých kolejí a já se zas na chvíli zbavím svých zlozvyků. 


2 komentáře:

  1. Jednoznačně doporučuju knížku Konec prokrastinace, je skvělá a pomůže s odkládáním věcí i s uspořádáním priorit, až jí s Kubou oba přeoskáme (momentálně se o ní přetahujeme) je k dispozici :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jí domama asi taky máme. Myslím, že jí loni četl Martin. Tak se po ní podívám. Díky za tip, Lelí.

      Vymazat