pondělí 14. října 2013

První narozeniny

Dnes je to přesně rok, co se nám narodil Jaroslav. O tom, jaké bylo moje těhotenství a jaký byl porod, jsem se již rozepsala v minulých příspěvcích. Teď si s chutí zavzpomínám na víkendové oslavy a radovánky.


Jariho první narozeniny pro mne už navždy budou spojeny s narozeninovým dortem. Kdo mě zná, ví, že nejsem kuchařka. Vařit nebo péct mě docela děsí, a když už se k tomu odhodlám, většinou to končí nějakou pohromou. Nejinak tomu samozřejmě bylo při dělání narozeninového dortu. Všechno šlo hladce (Jari byl s mojí mami a Ninkou v Jinočanech, abych měla na přípravu klid) – nákup, přípravy surovin, dělání dortu. Až jsem si říkala, že jsem snad prolomila svou smůlu.

Omyl…

Dortová forma mě samozřejmě zradila a upadlo jí dno ve chvíli, kdy jsem dort přenášela do lednice. Během následujících několika minut se vystřídaly nadávky, slzy a smích nad tím, jak se dort rozpleskl na zdi a na podlaze. Padly vtípky o tom, že se dort asi nevešel do lednice nebo že jsem ho tam asi házela. Kdyby alespoň to, ale že upadne dno formy – to se může stát jen mně.

Nebýt Ninky asi bych už další dort nedělala. Ale přemluvila mě, že by byla škoda, kdybych dort neudělala a tak měl Jari na své první narozeniny domácí dort dělaný s dvojnásobnou láskou. A myslím, že mu opravdu chutnal.

Oslavy narozenin jsme si užili v sobotu i v neděli. Bylo hezké oslavit to v rodinných kruzích a užít si naší velkou rodinu.


Protože byl dort opravdu moc dobrý, přikládám recept.

Suroviny:

2 balíčky piškotů

4x zakysaná smetana

2x smetana ke šlehání (my daly nakonec tři)
8 lžic cukru (daly jsme i vanilkový cukr)
ovoce (my daly na tenké plátky nakrájené nektarinky)

citronová kůra (ta v původním receptu nebyla, dortu dodala ten správný šmrnc)

Postup:

Na dno a boky dortové formy naskládat piškoty. 
Ušlehat šlehačku a nechat jí ztuhnout v lednici. Mezitím v míse smíchat zakysanou smetanu, cukr a citronovou kůru. Pak přidat šlehačku a vše pořádně promíchat. 
Na piškoty nalít vrstvu smetany. Pak dát vrstvu ovoce. Opět zalít smetanou. 
Na okraj dortové formy dát další řadu piškotů. 
Položit další vrstvu piškotů, smetanu, ovoce a na závěr smetanu. 
Nechat v lednici ztuhnout do druhého dne.

Před podáváním dort dle libosti dozdobit a pak už jen jíst a vychutnat si tu dobrotu.







2 komentáře:

  1. Jen by mě zajímalo, jestli si Jári něco přál, když jste sfoukávli svíčku a jestli se mu to splní :) Stejně je to hrozná škoda, že si to nebude pamatovat :( To mě asi mrzí nejvíc, že si nedokážeme vzpomenout na vlastní dětství, a že i naše děti to budou znát jen od nás z vyprávění.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi si nepřál. Já si ale přála za něj, tak snad se to splní :)
    Je to škoda, že si to nebude pamatovat. Ale důležité je, že děti cítí, že jsou v rodině milovány a až budou velké, tak si díky fotkám budou moci říct, že měly hezké dětství.

    OdpovědětVymazat