sobota 12. října 2013

Moje těhotenství

Pomalu se blíží Jariho první narozeniny a já se čím dál častěji přistihnu, jak s úsměvem na rtech v myšlenkách utíkám k zážitkům z těhotenství. Byly to krásné týdny plné zážitků a těšení.

Kvůli povaze mé práce veterinární sestry jsem po konzultaci s gynekologem usoudila, že bude pro miminko lepší, abych nastoupila na rizikové těhotenství a neriskovala nějaké komplikace. Rizikové ale v ničem naštěstí nebylo (riziko bylo jen v práci s nemocnými zvířaty).

Tréninky s holčičkami. 
Jako figurant na Kaznějovském shortu.

Ještě v břiše byl Ledňáček (pracovní jméno pro Jariho) naprostý vzorňák. Když si tak vzpomínám, tak za celých těch 40 týdnů mi bylo jen párkrát špatně. Těhotenské nevolnosti v pravém slova smyslu se mi úplně vyhnuly (první 3 měsíce mi bylo jako bych měla každý večer kocovinu, ale i to se dalo docela dobře vydržet), bolesti zad, břicha, otoky nohou – to jsem za celou dobu taky nepoznala. Bylo mi opravdu dobře. Byly to také poslední měsíce, kdy jsem měla čas sama pro sebe a tak jsem se rozhodla, že si je užiji.


Na výletě s Martinem.
S Komandem v kavárně.


Díky tomu, že jsem mohla být doma a že jsem byla těhotná od jara do podzimu, jsem si mohla s naším Komandem užívat výlety, s psími holčičkami tréninky a nebo doma  jen v klidu zařizovat byt, číst si a spát. Protože, jak mi radily zkušenější maminky – spi, dokud to jde.

S Dupinkou a Gituškou.

K těhotenství také neodmyslitelně patří nutnost zvýšené péče o tělo, protože těhotenské strie jsou strašákem snad každé těhotné. Já viděla u některých kamarádek, jak taky břicho po těhotenství může vypadat. Bála jsem se natolik, že jsem se od začátku těhotenství mazala alespoň 2 krát denně (protože ke vzniku strií mám dědičné dispozice, byla jsem v mazání opravdu pečlivá). V době, kdy jsem byla těhotná, bohužel na českém trhu nebyl Bepanthen Krémproti striím a tak jsem mazala, čím se dalo. Boky to bohužel bez újmy nevydržely. Myslím, že s Bepanthenem proti striím by se to nestalo, protože jeho kouzlo je v tom, že podporuje tvorbu kolagenových a elastinových vláken a tím snižuje riziko vzniku strií. Rozhodně tedy bude v mé výbavě při dalším těhotenství.

My 3 sourozenci - na Jakubově svatbě.

Když to tak celé vždy v myšlenkách zrekapituluji, myslím, že jsem byla během těhotenství spokojená. Měla jsem čas a energii na činnosti, které jsem chtěla dělat. To mě udržovalo v dobré náladě, nic mě nestresovalo a myslím, že i díky tomu je teď Jari pohodový a milý kluk. Usměvavý a společenský (brečí, jen když má důvod). Rozhodnutí zůstat doma proto považuji za jedno z mých nejlepších a jsem ráda, že jsem ve chvíli, kdy jsem váhala, zda z práce odejít či nikoli, poslechla rad zkušenějších. Stres z toho, že by se mi mohlo něco stát, že bych mohla potratit (tak jako několik holek u nás v práci přede mnou) by mi za těch pár výplat nestál.

Já, Ledňáček a moji psi.





Žádné komentáře:

Okomentovat