neděle 28. července 2013

Odborná dětská literatura

Učený z nebe nespadl a na poprvé člověk moc neví, do čeho jde. Proto jsem si koupila několik chytrých knih o výchově dětí. Do některých jsem nahlédla již během těhotenství, abych alespoň trochu tušila, co mě čeká. A tak nyní prokládám četbu pohádek četbou odborné literatury.

Tady je krátký přehled knih, ve kterých si listuji.


Něžná náruč rodičů – Eva Kiedroňová 
Moje hodně oblíbená kniha o tom, jak správně manipulovat s dítětem od nejútlejšího věku. Hodně jsem zmiňované rady využila a knihu často pročítala. 


Rozvíjej se děťátko – Eva Kiedroňová
Kniha, která popisuje vývoj (nejen pohybový) dítěte v prvním roce života. Pročítala jsem si jí hlavně v prvních měsících po porodu a zjišťovala "co nás čeká dál".
Rodičům na nejhezčí cestu – Petr Karger, Zdeněk Matějček, Marie Pokorná
Autoři rodičům radí, jak chránit zdraví dítěte, jak rozvíjet jeho schopnosti, čemu dítě učit. Ale hlavně radí čtenářům, jak si své rodičovství užít. 
Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte – Zdeněk Matějček
Má oblíbená kniha o důležitém životním období každého dítěte. Kniha je rozdělena do kapitol podle věku a tak si vždy čtu, co mě v následujícím období s Járou čeká a nemine. 
Dítě a já – Penelope Leachová
Skvěle sepsaná kniha nejen o vývoji dítěte, ale také třeba o spánku, nemocech, jídle či výchovných přístupech. Autorka popisuje situace, které rodiče řeší s dítětem od jeho narození do pěti let. 
Respektovat a být respektován – Pavel Kopřiva, Jana Nováčková, Dobromila Nevolová, Tatjana Kopřivová
Kniha je určena všem, kteří se snaží o partnerský, respektující přístup ve výchově, vzdělávání a vztazích. 

Líný rodič - lenošením a nečinností k lepšímu rodičovství – Tom Hodgkinson
Kniha o tom, že být "líným rodičem" není nic špatného. Naopak - tím, že dětem "líný rodič" neprošlapává pokaždé cestu a nevodí je za ručičku, jim dává možnost naučit se samostatnosti a nezávislosti. A protože i my jsme měli "líné rodiče", s radostí jsem si tuto knihu koupila.  

Žádné komentáře:

Okomentovat