středa 26. června 2013

Výbava pro miminko

Když jsem byla těhotná, poprosila jsem kamarádky, které už děti měly, zda by mi neporadily, co koupit pro miminko a co je zbytečné kupovat. S Vendulkou jsme pak daly dohromady seznam osvědčených věcí, které je dobré si pořídit do začátku. Usnadnilo mi to nakupování a tak seznam přeposílám těhotným kamarádkám, když se mě ptají, co bych jim z výbavy doporučila.

NÁBYTEK:
  • Postýlka s dobrou, nepříliš měkkou matrací
  • Přebalovací pult a molitanová podložka pod dítě + povlak
  • Pohodlné křeslo nebo gauč na kojení


Spaní v oblíbené péřové peřince.
NA SPANÍ:
  • Prostěradla – alespoň 3 – 4 ks
  • Nepromokavá podložka (Ikea) – nejlépe polyuretanem potažená tkanina, je prodyšnější
  • Zavinovačka, péřová peřinka, spacák, deka 
  • Chůvička - máme od Babymoov, vybrali jsme ji ze dvou důvodů, má velký dosah a je malinká a lehoučká
  • Pohádky
  • Dudlíky - pro nás jedna z nejdůležitějších věcí






KOJENÍ A KRMENÍ:
  • Kojící polštář – na kojení ale můžete používat i obyčejný polštář
  • Odsávačka – já mám od Medely elektrickou odsávačku
  • Lahvička pro kojené děti – také od Medely
  • Sterilizátor -  máme do mikrovlnky
  • Ohřívač lahví - máme Babymoov, ale není to nezbytně nutná součást výbavy. Jídlo ve skleničkách lze ohřát i v obyčejné vodní lázni v kastrolu.
  • Bryndáky – máme obyčejné bavlněné brindáky z Tesca, zpočátku je Jari nosil celý den, teď je nosí, když mu rostou zuby, protože hodně slintá


PŘEBALOVÁNÍ
  • Pleny – je na každém jestli se rozhodne pro látkové nebo jednorázové pleny
  • Kýbl s víkem – jeden máme u přebalovacího stolu v pokoji, druhý v koupelně
  • Na mytí zadečku - doma vlhčené ubrousky nepoužíváme, máme Perlan (v každé lékárně k sehnání), který jen namočíme ve vlažné vodě
  • Mast na  zadeček – nám se skvěle osvědčil Bepanthen jako prevence proti opruzeninám
  • Čtvercové pleny – jsou úplně na všechno, na ublinkávání, jako podložka při přebalování, na utírání po koupeli, na podkládání hlavičky, když miminko ublinkává ve spaní
  • Přebalovací podložky – nám stačí rozměr 60 x 60 cm, hodně je využijeme při cestování, když musíme přebalovat v autě, restauraci apod.


Jari ve fusaku v autosedačce.
NA VEN: 
  • Kočárek – výběr kočárku je ovlivněn tím, kam budete nejčastěji chodit na procházky, já mám terénní kočár Mutsy – projede i hodně náročný terén
  • Autosedačka - máme Maxicosi Cabriofix– je jedna z nejbezpečnějších a jde namontovat na kočár přes speciální redukce
  • Babyvak na nošení – jedna z nejlepších věcí, co jsme koupili. Máme vak od firmy Lodger.  Járu nošení ve vaku velmi uklidňovalo, když plakal a nosila jsem ho ve vaku i doma.
  • Fusak do kočárku – jarní i zimní
  • Fusak nebo zavinovačka do autosedačky



HYGIENA, KOSMETIKA, ZDRAVÍ:
  • Vanička
  • Osuška -  nejlépe se nám osvědčily bambusové čtvercové pleny
  • Dětská kosmetika – většinou koupeme v čisté vodě, sprchový gel používáme 1x týdně
  • Nůžtičky na nehty
  • Líh 60% a malé gázové tamponky nebo sterilní čtverce - na ošetření pupíku
  • Rektální rourka – když je miminko malé a trápí ho koliky, je docela dobrým pomocníkem, není dobré ji používat příliš často
  • Odsávačka hlenů – doma máme odsávačku do vysavače, na cesty máme ústní odsávačku
  • Paralen – čípky nebo sirup, lze ho podávat téměř od narození, v lékárně vám vše vysvětlí




1 komentář:

  1. Jelikož jdu mít své první miminko, rozhodla jsem se koupit mu všechno úplně nové. S oblečením to přehánět velmi nejdu, protože miminko roste az druhé strany očekávám, že na křtiny donese každý alespoň čepičku nebo body :) Koupila jsem si nedávno kočárek přes ebambino.cz mají tam akci, že když si člověk zakoupí careta dostane k tomu i 2 stínidla do auta :)

    OdpovědětVymazat