středa 19. června 2013

Už je to tu aneb co s sebou do porodnice


Termín porodu se blíží a tak je na čase začít přemýšlet, co si s sebou sbalit do porodnice. Ze zkušenosti několika mých kamarádek (polovina dětí z mého okolí se narodila minimálně o měsíc dříve) jsem věděla, že je lepší mít nakoupeny věci do porodnice s větším časovým předstihem, abych to pak nemusela shánět na poslední chvíli. Když se blížil termín porodu, vše potřebné jsem s sebou raději pořád vozila v autě.


Při balení věcí do porodnice jsem se držela doporučeného seznamu, který jsem našla na stránkách porodnice a na doporučení kamarádek jsem do tašky ještě přibalila několik osvědčených věcí. Teď, když si zpětně vzpomínám, co jsem v porodnici určitě využila a co bylo zbytečné, bych svým těhotným kamarádkám napsala takovýto seznam:


Moje taška s věcmi do porodnice.
Doklady - seznam dokladů, které po vás budou na příjmu požadovat je většinou uveden na stránkách porodnice

Hygienické potřeby a boty do sprchy – sprchovat se je potřeba několikrát denně a skvěle se mi osvědčilo tuhé mýdlo (jde lépe vymýt než tekutý sprchový gel)

Ručník – vlastně raději několik malých a levných, které můžete po použití vyhodit

Kojící podprsenka a vložky do podprsenky – ty lze koupit v lékárně nebo v drogerii

Jednorázové poporodní kalhotky a poporodní vložky – seženete v lékárně, kupte si jich raději více, určitě se budou hodit i doma po návratu z porodnice

Nafukovací kruh – po porodu je skvělou pomůckou při sezení, využila jsem ho ještě několik dní po návratu domů

Dubová kůra – obklad z nálevu z dubové kůry je skvělý pomocník při hojení „spodních partií“; po dvou obkladech se mi chodilo o poznání lépe

Bepanthen – je skvělý na pokožku v okolí bradavek, která je v prvních dnech velmi citlivá a namáhaná neustálým mytím a kojením. Stačilo aplikovat malé množství po kojení a hned jsem cítila úlevu. Zklidňuje a zjemňuje podrážděnou pokožku a snadno se vstřebává. Díky tomu není nutné ho před dalším kojením omývat. 
Je také skvělým pomocníkem v prevenci proti plenkovým opruzeninám vašeho miminka. Neobsahuje zinek a tak zbytečně nevysušuje citlivou dětskou pokožku. Sama jsem si toto ověřila u mého syna. Dokud byl pouze kojen, bylo jedno, čím jsem mu zadeček mazala. Stolice nebyla tak častá a tak agresivní. Problém nastal v momentě, kdy začal můj syn dostávat příkrmy. Zvyklá neřešit, čím syna mažu, mazala jsem ho i nadále obyčejnými krémy či pudry. Po některých jídlech je vše bez problémů, po některých je stolice naopak agresivnější a stačí chvíli nepřebalit plenku a začínají se objevovat náznaky opruzení. Když se toto stalo poprvé, nezareagovala jsem dostatečně včas a bylo nutné nechat si předepsat speciální mast na opruzeniny. Když se však toto stalo podruhé, neváhala jsem a poctivě a pravidelně jsem mazala Bepanthenem. Náznaky opruzenin zmizely během jediného dne. Od té doby poctivě mažu Bepanthenem.

Věci pro Járu jsem s sebou do porodnice vozit nemusela, vše potřebné (plenky, Bepanthen, oblečení) nám v porodnici dali. 


Žádné komentáře:

Okomentovat